Platformele de streaming şi posturile de radio online sunt foarte populare printre tinerii din ziua de azi, în mare parte pentru că sunt foarte ușor de accesat. Totuși posturile de radio online şi-au făcut apariția acum aproape 3 decenii, la începutul anilor ’90. Deși radioul tradițional e prezent încă din secolul 19, şi nu pare să dispară prea curând, posturile online au şi ele o istorie destul de bogată. Primul post de radio online a fost înființat în anul 1993, iar în prezent există peste 70 de mii de posturi de radio disponibile – acesta fiind dovada că industria a crescut foarte repede în 26 de ani.
Internetul prinde teren
Deși în acea vreme nu toată lumea avea acces la internet sau acces la un calculator, internetul devenea foarte popular spre sfârșitul anilor ’90 (şi, prin consecință, şi radiourile deveneau populare). Posturile online au devenit atât de la modă încât anumite corporații au început să investească în această industrie. Anumite radiouri au deveni firme listate la bursă, pentru ca mai apoi să fie cumpărate de companii faimoase pentru prețuri exorbitante. Spre exemplu, broadcast.com avea o cotă de 18 dolari, dar a sărit la 68 de dolari într-o singură zi. Asta a atras atenția companiei Yahoo, care a cumpărat broadcast.com un an mai târziu pentru suma de 5.7 miliarde de dolari.
Radioul continuă să crească în popularitate
Cu trecerea timpului, internetul a devenit din ce în ce mai accesibil, iar calitatea sunetului oferită de posturile online a început să crească. În 2003, veniturile generate din streaming-ul online se ridicau la 49 de milioane de dolari, dar după 3 ani (în 2006) acel număr a crescut la 500 de milioane. Un studiu realizat în 2008 arăta că 13% din populația Statelor Unite asculta posturi de radio online. Mai mult, în același an, unul din șapte persoane cu vârsta între 25 şi 54 de ani ascultau săptămânal radio pe internet. În prezent, acele statistici s-au schimbat dramatic, arătând că peste jumătate din populația americană cu vârste peste 12 ani ascultă radio pe internet. Internetul a schimbat felul în care populația consumă radio în viața de zi cu zi.